POZDRAWIAM Z MOJĄ POEZJĄ

******************„ZAPISKI Z WAKACYJNYCH PODRÓŻY” część wierszy zawarta jest w tomiku poezji pt."ZAPISKI Z AMERYKAŃSKICH PODRÓŻY"- 2019 ISBN 978-1-9164726-3-1 ***************** (Wiersze te były też publikowane w prasie i antologiach poetyckich... )
COPYRIGHT©JANUSZ KLIŚ - /prawa autorskie zastrzeżone/

niedziela, 22 stycznia 2012

ZAPISKI Z WAKACYJNYCH PODRÓŻY - VI

Z Gabrysią w Pine Creek - (bardzo zimna woda)


Pine Creek

ujęła mnie – ta rzeczka
i obwiązała srebrnoszarym
bystrym okiem
z kamiennymi grzbietami
porosłymi rudym mchem
jak bizony i zapachem
indiańskiego lata

faluje w niej moje odbicie
i rozpływa się w każdej kropli
żywego atramentu
czystym srebrem

nabrałem jej do głowy

zaszumiały białe sosny
razem z widokiem na prerie
wezbrały wiersze
i teraz przelewają się uszami
cichym szmerem
wody magicznego świata

nabrałem jej do ust
nabrałem jej – kwitnie
świeża liryka

                              White Pines State Park Illinois
                                             lipiec 2011r.

Autor: Janusz Kliś (prawa autorskie zastrzeżone)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz